sobota, 3 października 2015

Motosport - w blasku sławy

Tak, właśnie trwa kolejna eliminacja mistrzostw świata samochodów WRC i jest to kolejny rajd gdzie pojawia się nasza sztandarowa załoga Robert Kubica ze swoim pilotem. Osoba skrajnie polaryzująca opinie i pokazująca mentalność naszych "kibiców", których interesuje tylko jak "wypadnie"...

Dla mnie jest zupełnie inaczej. To historia marzeń i walki o nie.


Cofnijmy się w czasie do roku 2006, młody chłopak z bagażem doświadczeń i determinacją dostał się do Formuły 1 i się zaczęło. Były wzloty i upadki, którym towarzyszyła prawie histeria narodowa. Kariera się rozwijała aż do wypadku w małym rajdzie tuż przed rozpoczęciem kolejnego sezonu w F1. Wtedy "eksperci" ruszyli do ataku, oceny, zasadności decyzji. Tymczasem z pasją/hobby się nie dyskutuje bo trzeba mieć odwagę, żeby ją realizować i nie każdy to może zrozumieć, a najłatwiej jest krytykować. Szczególnie polscy mistrzowie prostych, którzy jedynie w internecie mogę wylewać hejt bo sami nie mają umiejętności, odwagi, marzeń, żeby wyjść z domu i wsiąść w auto. Zwykły KJS szybko by zweryfikował ich umiejętności i może spojrzeliby trochę inaczej na rajdy WRC i naszą załogę. 

Podczas każdego rajdu wszystko musi być opracowane w najmniejszych detalach ale i tak pozostaje duża doza improwizacji bo rajdy to nie wyścigi. Rywalizacja na najwyższym poziomie, a wśród nich nasza załoga. Ja jestem dumny, a jednocześnie zazdroszczę, zazdroszczę bo sam bym chciał.

Bieżący sezon w mistrzostwach świata z jednej strony jest rozczarowujący z drugiej emocjonujący ale czemu się dziwić? Kiedy mam się upór i determinacje, marzenia i brak pełnej sprawności tak to wygląda. Przypomina mi to trochę Colina McRae (tylko on był w pełni sprawny), który albo wygrywał albo się rozbijał. Kto nie ryzykuje ten nie wygrywa. Tak też jest w przypadku Roberta ale przyjdzie ten dzień. 

Ja mu kibicuje i będę kibicował bo pokazuje swoją postawą, że jak się czegoś chce to można...tylko trzeba zacząć...mi jeszcze brakuje tego ostatniego elementu ale inspiracje też jest ważna i każdemu ją polecam!

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz