sobota, 16 kwietnia 2016

Odrodzenie w Polskiej motoryzacji część 2

Jakiś czas temu pisałem o Polskiej motoryzacji. Jej stan, a właściwie jej brak spowodowany jest błędami z przeszłości bo moglibyśmy mieć na FSO taką Skodę, pomysły naszych konstruktorów były naprawdę dobre (np. Beskid) ale się nie udało.

Od jakiegoś czasu słyszy się o nowym Polonezie, nowej Warszawie czy próbach wskrzeszenia Syreny. Najbliższy realizacji jest chyba projekt Arrinery Husaryi ale będzie to produkt niszowy. Niestety Polonezy, Warszawy to na razie tylko modele i cyfrowe wizualizacje. Zostaje nam Syrena, auto które mogło by być tak kultowe jak nowy Mini Cooper..... Mogłoby bo na razie nie jest. Jasne AK Syrena Meluzyna startowała w zeszłorocznej Barbórce w Warszawie i kolejne podobno są w budowie ale znowu mówimy o niszy bo to auto wyczynowe. Miło, że jest tworzone w formie Syreny ale rynku tym nie zawojujemy.

Trochę inaczej jest z AZM Kuto i ich Syreną. Już w końcówce zeszłego roku było głośno o rozbitym egzemplarzu testowym. To dobrze świadczy o projekcie bo jest namacalny i rzeczywisty.



Dzisiaj przekonałem się na własne oczy jak nowa Syrena wygląda na żywo. Jakie było moje zdziwienie kiedy jadąc spokojnie ulicą zobaczyłem na poboczy dwa samochody: Syrenę oraz auto TVN Turbo.


W tym momencie pomyślałem, że może jesteśmy bliżej odrodzenia naszej motoryzacji. Odrodzenia, które będzie można zobaczyć na ulicach, które będzie mogło stać się kultowe. Byłoby świetnie zaparkować w centrum obok nowej Syreny, która byłaby popularna, przystępna cenowo. Czemu tak nie miało by się stać? I jesteśmy bliżej tego, żeby tak było.




To co zobaczyłem bardzo mi się podobało, oczywiście detale muszą być dopracowane ale koncepcja i kierunek jest słuszny. Jeżeli cena będzie przystępna to ja sobie taką kupie......

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz